Jak kampanie Google Ads pomagają w sprzedaży?

Kampanie Google Ads to genialny sposób na rozreklamowanie naszego sklepu e-commerce w internecie. Może być to bardzo pomocne w rozreklamowaniu naszych produktów. Warto jest jednak na początek dobrze zapoznać się z tym narzędziem i dobrze je skonfigurować.

Google Ads jako doskonały model kampanii reklamowej

Portal społecznościowy nie zapewnia możliwości otworzenia tam własnego sklepu i przejścia przez cały proces transakcji tylko i wyłącznie na Facebooku. Stanowi on jednak bardzo skuteczny katalog, który przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi stworzy ogromny ruch i pozwoli Ci sprzedać mnóstwo produktów na stronie internetowej twojego sklepu. Użytkownicy portalu podczas przeglądania postów, relacji widzą Twoje ogłoszenie, do którego przechodzą, by następnie kliknąć "kup teraz". W taki sposób przeniosą się na stronę Twojego sklepu internetowego.

Call to Action - czyli jak skutecznie sprzedawać na Facebooku

Rozpoczynając kampanie reklamową w Google Ads, należy zacząć od kampanii produktowej (PLA). Przez wielu uważana jest za podstawowe narzędzie reklamowe. Do tego będzie potrzebne nam narzędzie o nazwie Google Merchant Center. To właśnie dzięki temu narzędziu przekazujemy specjalne dokumenty zawierające informacje o naszych produktach. Najważniejszymi informacjami zawarte w dokumencie są:

  • Opis produktu,
  • Nazwa produktu,
  • Strona na której znajduje się produkt,
  • Czy produkt dostępny jest aktualnie w sklepie,
  • Strona na której znajduje się produkt wraz ze zdjęciem,
  • Cena, oraz cena promocyjna,
  • Numer katalogowy.


Na pierwszy rzut oka wygląda to na bardzo skomplikowaną procedurę. Jednak nie jest to takie trudne, jakby się mogło wydawać. Istnieje wiele przygotowanych już rozwiązań, na których możemy wzorować swój sklep. Wystarczy dodać je do Google Merchant Center.

Jak poprawnie skonfigurować kampanie

Jeśli mamy już gotowe dokumenty i odpowiednio przygotowanego Google Merchant Center, to możemy zacząć tworzyć kapanie reklamową PLA. Ostatnim krokiem przed rozpoczęciem kreowania kampanii jest połączyć nasze konto z GMC. Poniżej postaram się przybliżyć najważniejsze punkty kampanii tak, aby dawała oczekiwane efekty.

Zablokowanie nieodpowiednich fraz

W trakcie tworzenia kampanii PLA dojdziemy do momentu, gdzie będziemy musieli przystąpić do procesu tzw. wykluczenia fraz. Jest to proces polegający na usunięciu nieodpowiednich dla naszych produktów haseł. Ponieważ, przy procesie tworzenia takiej kampanii nie ma możliwości wpisania słów kluczowych, na których będzie skupiało się wyświetlanie reklam. Frazy te dodajemy do listy wyszukiwanych haseł, które znajdują się we wspólnym zasobie. Warto zastanowić się, czy np. nie chcemy wykluczyć fraz związanych z konkurencją. Warto więc dodać do takich fraz nazwy marek, które działają w tej samej branży.

Zastosowanie remarketingu w branży e-commerce

Jeżeli potencjalny klient znajdzie nasz sklep, to nie zawsze oznacza, że taka wizyta skończy się od razu zakupem. Jest to coś bardzo normalnego, więc nie ma co się tym zbytnio przejmować. Bardzo często klienci dokonują porównywania cen lub po prostu szukają informacji na temat danego produktu. Dlatego należy podjąć kroki, aby klient wrócił do naszego sklepu i o nim nie zapomniał. I od tego jest właśnie użycie remarketingu. Ma to sprawić, że dzięki reklamom przypomni sobie o naszym sklepie i być może wróci i dokona zakupu w późniejszym czasie. Jeśli tworzymy remarketing dla naszego sklepu, warto wykorzystać listy tzw. remarketingowe. Nie zapomnijmy o tym, by nie umieszczać w niej klientów, którzy wykonali u nas zakupy.

Segmentacja kampanii odnośnie typów produktu lub marki

W pewnym momencie prowadzenia kampanii reklamowej zauważysz, że jedne produkty stają się bardziej popularne od drugich. Warto więc wprowadzić segmentacje, która zoptymalizuje nasz budżet i dopasuje cenę do poszczególnego produktu tak, by było to opłacalne.

Podsumowanie

Jak możemy zauważyć kampanie Google Ads to naprawdę dobry pomysł na rozreklamowanie naszego internetowego sklepu. Jest to bardzo pomocne, jeśli poznamy zasady działania i dokonamy poprawnej konfiguracji tego narzędzia. Należy jednak pamiętać, że takie kampanie nie zrobią za nas wszystkiego, tak więc warto posiadać bogatą ofertę i starać się jak najbardziej, żeby nasz sklep wyróżniał się na tle innych.


Potrzebujesz konsultacji? Zadzwoń!


Zadzwoń! Umów się na spotkanie. Zyskaj skuteczny plan sprzedaży w Internecie.


 

Lub wyślij zapytanie

    KONTAKT