Jak sprzedają kampanie Facebook Ads?

Facebook jest obecnie liderem, jeśli chodzi o promowanie usług czy produktów w sieci, dlatego coraz więcej osób decyduję się na reklamy prowadzone właśnie przez ten portal. Jak właściwie sprzedają kampanie Facebook Ads?

Czym są Kampanie Facebook Ads?

Kampanie Facebook Ads to działania polegające na promowaniu swoich usług czy produktów poprzez sieć reklamową Facebooka oraz serwisów do niego należących. Utworzenie kampanii jest oczywiście płatne, a dobywa się za pomocą specjalnego narzędzia, jakim jest Manager Reklam. To właśnie tam możliwe jest zarządzanie grupą odbiorców, tym, co się jej ukaże, budżetem, kreacją kampanii, czasem wyświetlania itp.

Reklamy na Facebooku oznaczone są napisem Sponsorowane. Dzięki temu odbiorca wie, że dany post, profil czy produkt wyświetla mu się dlatego, że autor stworzył specjalną kampanię.

Największą zaletą reklam na Facebooku jest to, że w narzędziu Manager Reklam możemy dokładnie określić do kogo mają one być kierowane. Uwzględnić można takie dane jak lokalizacja, zainteresowania, preferencje zakupowe, status związku, polubione strony, obserwowane profile itp.

Możliwości jest naprawdę wiele, dzięki czemu z reklamą można dotrzeć do osób, które faktycznie mogą być zainteresowane naszym produktem lub usługą, czyli do tzw. potencjalnych klientów. Bo jaki jest sens oferowania czegoś komuś, kto na pewno tego nie potrzebuje? Takie działanie nie będzie skuteczne, dlatego tak ważne jest określenie grupy odbiorców.

Dlaczego warto być obecnym na Facebooku?

Facebook to najpopularniejszy portal społecznościowy. Obecnie liczba użytkowników to ok. 3 miliardy. Dodatkowo jest to jedyny portal, z którego korzysta tak zróżnicowana grupa odbiorców pod względem wieku, zainteresowań, statusu społecznego, wykonywanego zawodu itp. Przykładowo z TikToka również korzysta wiele osób na całym świecie, jednak większą część użytkowników stanowią młodzi ludzie. Dlatego reklamowanie produktów w tej aplikacji mogłoby być nieco ograniczone.

Kampanie Facebook Ads natomiast docierają do największej grupy odbiorców, dlatego są jednym z najskuteczniejszych narzędzi do pozyskiwania klientów, a tym samym generowania większych zysków.

Jak stworzyć reklamę na Facebooku?

Jak zostało wspomniane na początku, kampanie tworzy się w narzędziu Manager Reklam. Wystarczy wybrać opcję Utwórz, a następnie przejść do kolejnych kroków. Właściwie narzędzie to jest bardzo intuicyjne i Facebook sam pokieruje nas w wykonywaniu kolejnych zadań.

Najważniejsze jest to, aby zastanowić się, jaki cel chcemy osiągnąć poprzez Kampanie Facebook Ads oraz określić grupę odbiorców. Następnie wszystkie informacje musimy wprowadzić do narzędzia. Oprócz celu i grupy odbiorców trzeba dobrać odpowiedni format reklamy i multimedia, ustalić budżet, czas emisji oraz miejsca, w których reklama ma się wyświetlać.

Jak mierzyć efektywność reklam na Facebooku?

W wielu przypadkach reklamy na Facebooku kierują użytkowników na zewnętrze witryny (strona internetowa, sklep itp.). W takiej sytuacji możemy zmierzyć efektywność Kampanii Facebook Ads za pomocą tradycyjnych narzędzi do mierzenia ruchu i konwersji na stronie. Jednak jeśli celem utworzonej przez nas reklamy jest przekierowanie użytkownika na profil na Facebooku, to warto skorzystać z narzędzia Piksel Facebooka.

Pozwala on na mierzenie efektów i skuteczności płatnych reklam poprzez analizę działań podejmowanych przez użytkowników Facebooka. Dzięki temu możemy sprawdzić które rozwiązania się sprawdzają, jakie posty najbardziej przyciągają potencjalnych klientów, jakie CTA stosować w reklamach itp.

Facebook ADS - tania i skuteczna reklama

Facebook to aplikacja nie nastawiona stricte pod handel, a bardziej kontakt z znajomymi. W związku z tym algorytmy wyświetlają użytkownikom najpierw posty znajomych i grup do których przynależą. Jednak istnieje możliwość wykupienia sobie wyższej pozycji na stronie Facebooka. Po prostu między postami znajomych będą się pojawiać twoje reklamy, co stwarza ogromną szanse na skuteczną sprzedaż.


Potrzebujesz konsultacji? Zadzwoń!


Zadzwoń! Umów się na spotkanie. Zyskaj skuteczny plan sprzedaży w Internecie.


 

Lub wyślij zapytanie

    KONTAKT