Czy sprzedawanie na Facebooku jest (nadal)opłacalne i skuteczne?

Obecnie Facebook jest jednym z najpopularniejszych serwisów w Internecie, posiada on miliardy użytkowników, którzy mogą stanowić potencjalnych klientów twojego sklepu. Zatem jak sprzedawać na Facebooku? Czy jest to opłacalne? W tym artykule szczegółowo wyjaśnię jak zarabiać za pośrednictwem Facebooka.

Facebook to nie sklep, a katalog twoich produktów

Portal społecznościowy nie zapewnia możliwości otworzenia tam własnego sklepu i przejścia przez cały proces transakcji tylko i wyłącznie na Facebooku. Stanowi on jednak bardzo skuteczny katalog, który przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi stworzy ogromny ruch i pozwoli Ci sprzedać mnóstwo produktów na stronie internetowej twojego sklepu. Użytkownicy portalu podczas przeglądania postów, relacji widzą Twoje ogłoszenie, do którego przechodzą, by następnie kliknąć "kup teraz". W taki sposób przeniosą się na stronę Twojego sklepu internetowego.

Call to Action - czyli jak skutecznie sprzedawać na Facebooku

Zwykle użytkownicy korzystający z mediów społecznościowych, używają ich w celach przeglądania postów znajomych, oglądania relacji celebrytów, a nie kupna nowych rzeczy. Kluczem do skutecznej sprzedaży na Facebooku jest pokazanie odbiorcy, że przedstawiane przedmioty są na sprzedaż, a nie stanowią tylko część jakiegoś postu. W związku z tym warto użyć w swojej ofercie mechanizmów CTA. Są to po prostu te wszystkie wezwanie do pożądanej interakcji np. kup teraz, zobacz, wynajmij. Ważnym aspektem CTA jest to, aby zwracać się do potencjalnego klienta w liczbie pojedynczej np. Kup Teraz, a nie Kupcie Teraz. Takie zastosowanie jest korzystniejsze, ponieważ zwykle użytkownicy przeglądają Facebooka w pojedynkę, a nie w grupie.

Oznacz produkty w postach sprzedażowych

Kolejną skuteczną metodą na wyróżnienie swoich przedmiotów na Facebooku jest oznaczenie ich w postach sprzedażowych. Jedyne co trzeba zrobić, to kliknąć Oznacz produkt na swoim poście, wówczas, gdy zobaczą go użytkownicy będą oni w stanie jednym kliknięciem przejść na stronę Twojego sklepu internetowego.

Pozwól innych oceniać twój produkt

Recenzje innych użytkowników to bardzo ważny aspekt, którym kierują się potencjalni klienci. Warto zatem dać możliwość ocen swoich produktów. Zwykle są one w większości pozytywne, lecz zdarzają się również mniej zadowoleni klienci, którzy szczegółowo opisują swój problem na Twojej stronie, dając przy tym najniższą możliwą ocenę. Może to bardzo źle wpłynąć na sprzedaż produktu, wówczas należy jak najszybciej wyjaśnić sprawę z niezadowolonym konsumentem w taki sposób, by inni użytkownicy widzieli, że jesteś sprzedawcą, który szybko i skutecznie rozwiązuje problemy swoich klientów.

Facebook ADS - tania i skuteczna reklama

Facebook to aplikacja nie nastawiona stricte pod handel, a bardziej kontakt z znajomymi. W związku z tym algorytmy wyświetlają użytkownikom najpierw posty znajomych i grup do których przynależą. Jednak istnieje możliwość wykupienia sobie wyższej pozycji na stronie Facebooka. Po prostu między postami znajomych będą się pojawiać twoje reklamy, co stwarza ogromną szanse na skuteczną sprzedaż.

Kreatywne reklamy kluczem do sukcesu

Obecnie wiele postów, ogłoszeń wygląda bardzo podobnie, gdy reklama Twojego produktu będzie się wyróżniać zapewni Ci to skuteczną sprzedaż przez Facebooka. Warto, więc zgłębić temat i wybrać odpowiedni format. Ciekawym rozwiązaniem wydaje się karuzela, czyli umieszczone po sobie kilka zdjęć, które użytkownik może przesuwać. Daje to też możliwość reklamowania wielu produktów w jednym poście, bowiem do tego typu reklamy można wstawić do 10 zdjęć.


Potrzebujesz konsultacji? Zadzwoń!


Zadzwoń! Umów się na spotkanie. Zyskaj skuteczny plan sprzedaży w Internecie.


 

Lub wyślij zapytanie

    KONTAKT