Top 10 prostych propozycji na większą sprzedaży w sklepie internetowym

Prowadzisz biznes internetowy? Jesteś ambitny i chcesz zarabiać więcej? Zapoznaj się z przedstawionymi 10 propozycjami, które znacznie poprawią Twoje zarobki.

1. Stwórz profil idealnego klienta

Brzmi niewykonalnie? Nic prostszego. Jedyne co musisz zrobić to stworzyć obraz osoby, która byłaby najbardziej zainteresowana twoim produktem np. gdy sprzedajesz deskorolki, to Twoim idealnym klientem, będzie młodzieniec, któremu właśnie zaczęły się wakacje i szuka nowej pasji. W celu stworzenia profilu takiego klienta trzeba zdobyć ogólne informacje na temat osób odwiedzających Twój sklep.

Możesz skorzystać z takich narzędzi jak: Google Analytics, czy Make My Persona. Chociaż najstarszym i najbardziej sprawdzonym sposobem jest po prostu przeglądanie profili osób, które wchodzą na stronę Twojego sklepu internetowego. Określenie idealnego klienta, pozwoli Ci na spersonalizowanie komunikatów, reklam, a także podniesie sprzedaż w sklepie internetowym.

2. Zaprojektuj ładną i funkcjonalną stronę

Nic tak bardziej nie zniechęca klientów, jak strona na której nie mogą czegoś szybko znaleźć. Zadbaj więc o to, aby strona Twojego sklepu była estetyczna, aby klienci na pierwszy rzut oka mogli znaleźć takie rzeczy jak: wyszukiwarkę, przejrzysty podział na kategorie, przycisk Kup teraz lub Dodaj do Koszyka oraz widoczny koszyk, aby konsumenci bez problemu mogli sfinalizować transakcję.

3. Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych

W związku z tym, że większość użytkowników przegląda strony internetowe za pośrednictwem smartfonów, tabletów konieczne jest dostosowanie strony swojego sklepu internetowego do tego typu urządzeń. Potencjalni konsumenci bardzo szybko rezygnują z zakupu na stronach, które nie działają płynnie. Dlatego też warto zadbać o to, żeby Twoja strona działała płynnie niezależnie od typu urządzenia.

4. Skróć czas robienia zakupów

W obecnych realiach każdy się śpieszy, więc gdy ktoś zdecyduje powinien to móc zrobić najszybciej jak się da. W związku z tym warto zrezygnować z obowiązku zakładania konta przed zakupem, czy dodatkowych reklam.

5. Stwórz dobry opis

Wydaje się to oczywiste, lecz w internecie można spotkać mnóstwo źle napisanych ogłoszeń. W celu sporządzenia dobrego ogłoszenia z opisem nie można przesadzić, wystarczy podać najpotrzebniejsze informacje w jak najprostszej formie.

6. Dbaj o pozytywne opinie

Gdy ktoś już pozytywnie wypowie się na temat twojego produktu lub usług, pochwal się tym przed potencjalnymi klientami. Możesz to zrobić umieszczając sekcje z komentarzami pod ofertą produktu. Zdarzają się również opinie negatywne, wówczas należy jak najszybciej na nie odpowiadać, w taki sposób, aby inni użytkownicy zobaczyli, że dbasz o zadowolenie konsumentów.

7. Wykorzystaj Instagrama i Facebooka

Obecnie te dwa portale społecznościowe stwarzają ogromne możliwości w sferze reklamy twoich produktów. Możesz zakładać tan fanpage firmy, czy nawet wystawiać przedmioty na sprzedaż. Bez wątpienia umiejętne wykorzystanie tych mediów pozwoli na podniesienie sprzedaży w sklepie internetowym.

8. Zagwarantuj darmowe wysyłki i zwrotu

Możesz to zrobić od ustalonej kwoty np. 100zł, konsumentom nigdy nie chcę się płacić za przesyłkę, czyli coś czego nie otrzymają w fizycznej formie. Wolą w związku z tym coś dokupić z twojego sklepu, tak aby nie musieć wydawać pieniędzy na transport.

9. Stosuj regułę niedostępności

Zastosuj komunikaty, które sprawią, że potencjalny konsument będzie czuł, że straci, jeśli nie kupi określonego produktu np. Ta para butów jest dostępna tylko przez określony czas.

10. Doprowadź transakcje do końca

Wielu użytkowników zapełnia swój koszyk, po czym go porzuca. Przypomnij im o nic różnymi komunikatami, czy mailami.


Potrzebujesz konsultacji? Zadzwoń!


Zadzwoń! Umów się na spotkanie. Zyskaj skuteczny plan sprzedaży w Internecie.


 

Lub wyślij zapytanie

    KONTAKT